U v o d
Kurikulum podrazumijeva opsežno planiranje, ustrojstvo i provjeravanje procesa rada i djelovanja s obzirom na odgovarajuće detaljne ciljeve, sadržajne elemente, ustrojstvo te kontrolu postignuća prema globalno postavljenim ciljevima i prema pretpostavkama za odvijanje procesa.
Nacionalni okvirni kurikulum je temeljni dokument koji na nacionalnoj razini donosi vrijednosti, opće ciljeve i načela odgoja i obrazovanja, koncepciju učenja i poučavanja, određuje odgojno-obrazovna postignuća na određenim stupnjevima učenikova razvoja, odnosno postignuća za određene odgojno-obrazovne cikluse i odgojno – obrazovna područja, utvrđuje načine i kriterije vrjednovanja i ocjenjivanja. Riječ je o razvojnom dokumentu koji osobito naglašava sljedeće vrijednosti: znanje, solidarnost, identitet i odgovornost.
Pojam školskog kurikuluma obuhvaća sve sadržaje, procese i aktivnosti koji su usmjereni na ostvarivanje ciljeva i zadaća odgoja i obrazovanja u pravcu intelektualnog, osobnog, društvenog i tjelesnog razvoja učenika, sadrži sve programe koje škola provodi, osim obveznih nastavnih planova i programa, pokazuje brojne aktivnosti učenika i učitelja po kojima je škola prepoznatljiva. Školski kurikulum temelji se na učeničkoj razini znanja, interesa i sposobnosti, na raznolikosti i kompleksnosti obrazovnih interesa i potreba učenika, roditelja i lokalne zajednice, stalnom porastu znanja i potrebom oblikovanja učenikove osobnosti u svijetu koji se stalno i sve brže mijenja.
Karakteristike školskog kurikuluma:
-premještanje težišta obrazovnog procesa sa sadržaja naciljeve i rezultate obrazovanja
-usmjerenost na kvalitetu procesa i rezultata obrazovanja
-usmjeravanje na učenikai procesučenja
-razvoj sustavaevaluacije i samoevaluacije
-stručnasamostalnost i odgovornost učitelja
-poticajno i razvojno usmjereno obrazovno okruženje
Šolskim kurikulumom utvrđuje se:
-aktivnost, program i/ili projekt
-nositelji aktivnosti, programa i/ili projekta
-ciljevi aktivnosti, programa i/ili projekta
-namjena aktivnosti, programa i/ili projekta
-način realizacije aktivnosti, programa i/ili projekta
-vremenik aktivnosti, programa i/ili projekta
-troškovnik aktivnosti, programa i/ili projekta
-način vrednovanja i korištenja rezultata aktivnosti, programa i/ili projekta
Područja kurikuluma:
-Izborna nastava
-Dodatna nastava
-Dopunska nastava
-Izvannastavne aktivnosti
-Kulturna i javna djelatnost
-Izvanučionička nastava
-Projekti u nastavi
-Školski projekti
« Ožujak 2021 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Znanost | ![]() |
• AZOO |
• MZOŠ |
• NCVVO |
• Wikipedia |
• ENCIKLOPEDIJA |
• e - KNJIŽNICA |
• LEKTIRA |
![]() |
BRZO TRAŽENJE... | ![]() |
• HRABRI TELEFON |
![]() |
Dnevni tisak | ![]() |
![]() |