preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Dobriša Cesarić" Požega

Budi internet genijalac

Radionica: KADA INFORMACIJU ZADRŽATI ZA SEBE?

Autor: Katarina Kotrla Vidić, 28. 5. 2024.

Ovih  dana na nastavi informatike često se pričalo o digitalnim tragovima. Ciljana skupina bili su učenici 6.b razreda. U sklopu teme eDruštvo provedena je BIG radionica Kada informaciju zadržati za sebe?

Radionicu je provela učiteljica informatike, Katarina Kotrla Vidić, BIG ambasadorica

Ključne riječi: digitalni trag, sigurnost, privatnost, tajna

 

U uvodnom dijelu sata učenici su razgovarali o neki sasvim običnim a tako bitnim okolnostima u životu. Pokušali su odgovoriti na pitanja:  Što za vas znači sigurnost?, Kada se osjećate sigurno u realnom okruženju?, Kada se osjećate sigurno u digitalnom okruženju? Što za vas znači privatnost?

Naravno, u realnom svijetu učenici su najsigurniji kada su uz svoje roditelje, u svom domu, u svojoj sobi. Ali kada nisu zajedno, tehnologija i internet im olakšava bržu komunikaciju s roditeljima, bližnjima i prijateljima, pa ih i to na neki način čini sigurnima.

Često internet i tehnologija za njih znači i nešto više. Priznali su:

„Šaljemo poruke, dijelimo fotografije, koristimo društvene mreže, komentiramo, šalimo se, rugamo se kada je netko ružan,… „

Potvrdili su kako dosta često ne razmišljaju o tome tko još može vidjeti taj sadržaj. Sliku ili „smiješnu“ objavu, kažu, neki ljudi mogu pogrešno protumačiti i mogli bi povrijediti nečije osjećaje.

Jako brzo shvatili su što je to digitalni trag, te odmah riješili prvi zadatak u sklopu radionice:

Zadatak: Upiši u tražilicu svoje ime i prezime. Pretraži svoje digitalne tragove.

Uslijedilo je i dodatno pitanje: Osjećaš li ponos ili nelagodu zbog tragova koje si pronašao?

Srećom, za učenike ove dobi tražilica je pokazala niz pozitivnih rezultata. Bili su ponosni jer sportski klubovi bilježe njihove uspjehe, škola prati odlične rezultate na natjecanjima. Međutim, fotografije koje su bile uz njihova imena nisu im se baš svidjele.

Shvatili su da osim objava koje su namjerno dijelili, postoje i neke druge objave – drugog autora. Posebno su se zabrinuli oko tih digitalnih tragova koji se prikazuju bez našeg odobrenja, a autor im nije poznata osoba. Strašno se boje negativnih komentara na javnim stranicama i zaključuju kako oni itekako mogu naškoditi ljudima oko nas.

Sljedeći zadatak bio je rad u paru.

Zadatak: Izmisli tajnu i podijeli ju sa parom u klupi.

Kreativnost i zabava dok su smišljali tajne potpuno ih je opustila i na tren su zaboravili na digitalne tragove. No, onda je uslijedila rasprava uz nekoliko pitanja: Kome bi otkrio/la svoju tajnu i zašto?  Kako bi se osjećao/la da netko podijeli tvoju tajnu s drugima bez tvog dopuštenja?

Koliko god bila zabavna nečija tajna, učenici smatraju da se tajna nikada i nikome ne smije otkrivati jer ona je TAJNA i čini posebnu veze nas i naših prijatelja. Objava tajne znači izdaja prijatelja.

 

I za kraj teći zadatak:

Zadatak: Izradi strip o dobrim i lošim digitalnim tragovima.




TELEFONSKI IMENIK ŠKOLE

 

        

 

RAVNATELJICA - 034/271-716

TAJNIŠTVO - 034/314-177

RAČUNOVODSTVO - 034/314-178  

BLAGAJNA - 034/251-547

PSIHOLOG - 034/314-175

DEFEKTOLOG - 034/314-176

PEDAGOG - 034/272-357

ZBORNICA - 034/314-174

KNJIŽNICA - 034/221-669

KUHINJA - 034/271-484

TELEFAX - 034/273-655

PŠ NOVA LIPA - 034/238-255

 

 

 

ŠKOLSKI LIST
OGLASNA PLOČA
Društvena mreža

Medaljica Cesarica

    

    MEDALJICA CESARICA

TRAŽILICA


Napredno pretraživanje
Traži
e-Dnevnik

BUS BUS

   RASPORED PRIJEVOZA

Priloženi dokumenti:
slavonijabus.pdf
RED VOZNJE LINIJE.doc

ŠKOLSKA KUHINJA

   

               

           

 JELOVNICI

LEKTIRA

E-UPISI

UPISI U SREDNJU
Kalendar
« Srpanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

Korisni linkovi



CMS za škole logo
Osnovna škola "Dobriša Cesarić" Požega / Slavonska 8, HR-34000 Požega / os-dcesaric-pozega.skole.hr / ured@os-dcesaric-pozega.skole.hr
preskoči na navigaciju