preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Dobriša Cesarić" Požega

eOrdinacija Cesarići i Dan sigurnijeg interneta

Autor stranice: Katarina Kotrla Vidić, učiteljica matematike i informatike

 

CILJ eORDINACIJE CESARIĆI:

Podizanje svijesti učenika o sigurnosti na internetu, jačanje jezičnih kompetencija učenika (engleski jezik), razvijanje društvenih vještina učenika, doživljaj radosti istraživanjem i suradničkim radom na ovoj temi, te stjecanje iskustva i osnovnih vještina u korištenju jednostavnih IKT alata.

ŽELIMO:

Razvijati radoznalost i otvorenost za stjecanje novih znanja. Razvijati svijest o opasnostima online komunikacije. Njegovati zaštitnički odnos prema mlađim generacijama. 

NOSITELJI eORDINACIJE: Katarina Kotrla Vidić, učiteljica informatike i učenici 6. razreda u suradnji sa Centrom za zlostavljanu i nestalu djecu Hrvatska

ZADACI:

Učenici će učiti o on-line sigurnosnim pitanjima, istražiti ih, provesti istraživanje među svojim vršnjacima kako bi saznali kakva su njihova iskustva, proizvoditi materijale o onome što su otkrili i pokušati podići svijest o online sigurnosti u svojoj školi. Planiran je rad u parovima i timovima kroz uvažavanje tuđih ideja, te preuzimanje odgovornosti za svoja djela. Učenici će koristiti različite web alate za izradu prezentacija, videa, plakata i crteža. 

Očekuju nas i stručna predavanja i radionice. 

Povodom Dana sigurnijeg interneta i Dana prirodoslovnih znanosti izlaganje i predstavljanje časopisa, letaka i plakata. 

_________________________________________________________________________________________________________________

REZULTATI ŠKOLSKOG ISTRAŽIVANJA

"GEJMAŠ LI SIGURNO?"

Istraživanje na temu "GEJMAŠ LI SIGURNO?" provedeno je u našoj školi tijekom mjeseca veljače 2024.

Istraživanju je pristupilo 89 učenika šestog ili sedmog razreda naše škole. Izazov ove ankete bio je istražiti koliko često naši učenici igraju videoigrice, koji žanr ih naviše privlači i zašto, te osjećaju li se sigurno prilikom online igre.

Učenicima je napomenuto kako je ova anketa anonimna te mogu iskreno odgovarati na pitanja.

Evo rezultata:

Odmah u početku važno je napomenuti da je anketu ispunilo podjednako dječaka i djevojčica, 46 dječaka, 43 djevojčice što ovaj uzorak čini općenitijim. Među njima čak 82 učenika igra videoigrice, dok samo njih 7 ne.

Na pitanje koji žanr igrice im je najzabavniji, odgovori su: 

Dakle, najviše vole akcijske i avanturističe igrice jer:

"Zabavne su mi akcijske i avnturističke igre jer ih igram od svojih malih nogu."

"Zato što nije dosadno jer stalno se događa akcija."

"Volim igrice u kojima se puca."

"Zato što volim ići na putovanja i upoznati nove gradove pa čak i države."

"Jer ima pucanja."

"Jer se osjećam uzbuđeno i spremno."

"Jer mogu isprobavati i drugacije stvari nego što mogu u stvarnom životu!"

Iz ovih odgovora mogli bismo zaključiti da naši učenici vole igrice u kojima je prevladava akcija, žele otkrivati nešto novo, biti netko drugi - imati supermoći i supersnagu. Ali dosta odgovora upućuje i na agresivnost, žele pucati i uništiti protivnika ili one one koji su bolji u igrici.

56%  učenika igrice igra svakoga dana, a 50 % njih ima ograničenje 2 - 3 sata dnevno.

34% učenika nema ograničenja ni tijekom tjedna, ni tijekom dana.

Među njima, 63% (ili njih 56) učenika svjesno je da preduga izloženost ekranima bilo koje vrste može imati za njih ozbiljne posljedice. 

Poljedice koje oni sami navode su: 

"Kada puno igram igrice jako me boli glava."

"Imati loš vid, leđa ti se zgrbe, postaneš ovisan, više se ne sijećam."

"Bol u očima, leđima, glavobolja, umor..."

"Ovisnost i lošiji vid."

"Ne izlazlaze više van i ostaju8 samo u kući po cijeli dan."

"Slabiji vid, debljanje."

"Zaluđenost za igranjem, škola postaje broj 2., …"

"Nasilje, problemi s vidom, lošije ocjene itd."

Možemo zaključiti da su naši učenici u velikoj mjesri svjesni posljedica igranja videoigrica u prekomjernim količinama. Ali ipak ne odustaju jer u tome vide zabavu, bijeg od stvarnosti i godi im poistovjećivanje sa moćnim i razboritim likovima. Svjesni su svih fizičkih posljedica, ali i socijalnih.

Kada propitujemo sigurnost prilikom igranja istih, saznajemo da 72% učenika igrice igra s osoboma iz njihovog okruženja, dakle, one koje poznaju i u uživo. 

75% učenika komunicira sa suigračem tijekom igranja, a znaju li ti razgovori ponekad biti i neugodni vidljivo je u tablici.

Što naši učenici čine kada razgovori prijeđu granicu lijepog ponašanja, pročitajte u nastavku:

"Ako se netko naljuti, iduću rundu mu popustim da pobjedi ali da ta osoba ne zna da sam mu popustila."

"Pomirimo se i nastavimo igrati."

"Malo se naljutimo i prekinemo igrati."

"Kada me netko vrijeđa u igri ili takvo što samo izađem iz igrice i uđem u drugu."

"Ignoriram. to je normalno jer to svatko može raditi."

"DEREM SE!"

"Naljutim se, pitam ga zašto je to napravio (ako je napravio grešku). Od ljutine lupim šakom od stol."

"Lupim mobitel."

"Ja ne volim kad se neko naljuti na mene zbog igrice."

"Kad se neko naljuti pokusam mu objasnit da je sve samo igra i da je sigurno on bolji u necemu drugom."

Iz ovih odgovora možemo zaključiti da jedan dio učenika ne može savladati ljutnju i agresiju, žele uzvratiti istom mjerom, pa čak zbog incidenta mogu učitini i štetu u svom domu - nešto razbiti. Lijepo je vidjeti veliki broj učenika i učenica koji sve to ipak vide kao igru te su razviili svoje alate samoobrane i znaju mirnim putem pristupiti problemu kada u igri dođe do konflikta.

Nadalje, 24% učenika potvrđuje da je doživjelo teži oblik online nasilja kroz igranje videoigrica. To su najčešće bile psovke.

U slučaju online nasilja, 91% učenika za pomoć će se najprije obratiti svojim roditeljima.

Zaključak: Iako je igranje videoigrica kod naših učenika u znantnom porastu, u odnosu na 2022./2023. školsku godinu, ne treba zanemariti činjenicu da naši učenici uglavnom to svjesno rade (iz dosade) i svjesni su posljedica istih. Svjesni su da često školu i školske obveze postavljaju iza zabave. A kao razlog navode pomanjkanje koncentracije, te ne mogu dugo u danu sjediti mirno uz knjigu i učiti.

Naša škola redovito provodi preventivne zdravstvene preglede, održavaju se predavanja i radionice o zdravlju i sigurnosti na internetu,  te svi zajedno želimo stvoriti sigurno i zdravo okruženje za svoje učenike.

 

Istraživanje na razini škole

Katarina Kotrla Vidić, učiteljica informatike 

_______________________________________________________________________________

DAN SIGURNIJEG INTERNETA 2024. 

U duhu slogana „Gejmaj sigurno – zajedno za bolji internet“ naša školaobilježila je Dan sigurnijeg interneta u tjednu od 5. -10. veljače 2024 . Niz predavanja, radionica, anketa, online kvizova i natjecanja održano je za učenike od 1. do 8. razreda, a proveli su ih njihovi učitelji informatike ili razrednici. 

Sve ove aktivnosti imaju za cilj promicanje sigurnije i odgovornije uporabe digitalnih tehnologija i mobilnih uređaja kod naših učenika i dalje. Edukativne materijale za radionice Balansiram s učenicima (1. – 4. razreda) i Suradnjom do uspjeha (5. – 8. razreda) pripremio je Centar za sigurniji Internet (CSI). 

Aktivnosti su provedene u matičnoj i područnoj školi Nova Lipa. 

Evo kako je bilo:

1. RADIONICA

U razgovoru s učenicima otkrili smo odgovore na nama zanimljiva pitanja:

Koliko god ih volimo, one nas nekad znaju i razljutiti pa i rastužiti.

•Tko sve igra video igre? 
•Koje sve igre igrate? 
•Koliko često igrate?
•Razgovarate li sa suigračima u igri? Kako? 
•O čemu razgovarate? 
•Znaju li ti razgovori biti neugodni? Što onda napravite?
• Je li vam se ikada dogodilo da se naljutite zbog nečega u igri? Zbog čega? Kako to izgleda?
 
 
2. NATJECANJE
 
Grupni rad, otkrivanje točnih odgovora na pitanja kao što su:
•Što sve možemo učiniti ako na netko vrijeđaju video igricama?
•Zamisli situaciju da je netko tijekom igranja video igrice učinio pogrešku. Taj igrač prima poruke: „Nauči se igrati! Nemaš pojma! Zar si početnik?!Nije ovo za tebe, igraj se loptom,….“  Što će se sada dogoditi? 
•Koje osobne podatke ne smijemo dijeliti u online igricama?
 
Najuspješnije ekipe po razrednim odjelima bile su: 
                                 
 
3. eSport: "GEJMAŠ LI SIGURNO?"

„Gejmaj sigurno – zajedno za bolji internet“ učenici 7.-ih razreda u školi su odigrali tri utakmice EA Sport FC 24.

Cilj ove igre bio je razviti svijest o samokontroli, izbjeći rizična ponašanja tijekom igre, te potaknuti razvoj odgovornih navika igranja kod učenika. Na taj način učenici su prakticirali savjete za odgovorne navike tijekom igranja.

 

Najuspješniji je bio 7.c razredni odjel (Real Madrid) koji je sa ukupno 11 golova zauzelo 1.mjesto.

Zatim 7.a razredni odjel (Manchester United) na 2.mjestu sa ukupno 6 golova i 7.b razredni odjel (Barcelona) na 3.mjestu sa ukupno 2 gola.

Čestitamo svim igračima na borbenosti i uspješnoj igri u kojoj nije bilo govora mržnje.

 

__________________________________________________________________________________________________________________________

DAN SIGURNIJEG INTERNETA 7. VELJAČE 2023.

 

Slogan Dana sigurnijeg interneta je “Zajedno za bolji internet”, a promiče sigurniju i odgovorniju upotrebu internetske tehnologije kod djece i mladih.

Učenici 2.b razreda na satu informatike sudjelovali su u radionici "Online igre – Igram igru, a ne znam kakva je?". S učiteljem  Zvonimirom pričali su o igrama koje igraju, ima li možda nasilja u njima, što im se sve može dogoditi ako se kroz igre dopisuju s nepoznatim osobama te kako postupiti ako se nađu u takvoj situaciji. Zatim su uz pomoć socijalne pedagoginje Vlatke Medunić saznali pravila kojih se treba pridržavati prilikom korištenja interneta, kao i na koji način pravilno komunicirati u virtulanom svijetu.

     

Predavanja i radionice za učenike 5. – 8. razreda koje su vodili su učitelji informatike Katarina Kotrla Vidić i Tomislav Balen  imale su naglasak na ONLINE IZAZOVIMA.

„Koliko je tanka granica između zabave i opasnosti?“

O online izazovima često su vidljivi članci u medijima, a mižemo ih naći na na društvenim mrežama Facebook, Instragam, TikTok, WhatsApp ili YouTube. Potiču tinejdžere da se uključe u „igru“,  imaju različite zadatke a često im je cilj dovesti „igrača“ u životnu opasnost  ili čak izazvati samoubojstvo.

Nazivi poput: Skull-Breaker Challenge ili izazov slomljene lubanje!, Blue Whale ili plavi kit izazov , „MOMO“, Kylie Lip Challenge , Igra gušenja - 'flatliner', 'space monkey', 'blackout', 'the knockout challenge' i 'the fainting game',  Izazov ljepljivom trakom , Izazov s cimetom samo su neki od izazova koji su nažalost rezultirali i tragičnim posljedicama.

                                     

 

Veći broj učenika naše škole rado se uključio u raspravu. Upoznati  su sa ovim teškim posljedicama te na pitanje: „Što mogu učiniti kao pojedinac?“, odgovaraju „1. Prijaviti sadržaj. 2. Blokirati sadržaj. 3. Obavijestiti policiju!“

Nakon predavanja uslijedile su i igraonice, "Uspješno svladaj polja sva, reci DA Internet sigurnosti!" i „Brbljavica“ te su učenici kroz zanimljive igre ponovili sva važna pravila i savjete koji će im pomoći u online sigurnosti. 

  

    

Najbolji i najbrži igrači u prvoj igri dobili su nagradu – pohvalnicu.

     

 

Evo nekih zanimljivih komentara:

„Najviše mi se svidjelo kad smo igrali igre i pričali o opasnim challengima.“

„Nije mi se svidjelo kad sam čula koliko djece i ljudi poginu zbog takvih „gluposti“.“

„U budućnosti ću poslušati  savjete i sigurnije koristiti internet.“

„U budućnosti bolje IGRAT NOGOMET.“

 

Na sam Dan sigurnijeg interneta, 7. veljače, Udruga Suradnici u učenju, CARNET i Nacionalni CERT s partnerima organizirali su online konferenciju “Potraga za boljim internetom” na kojoj su u online obliku sudjelovali učitelji informatike naše škole: Katarina Kotrla Vidić, Tomislav Balen i Zvonimir Andrišek.

Za to vrijeme naši učenici imali su online izazove, ali ovoga puta edukativnog karaktera pa su zaigrali igre: Online kviz za djecu 2023. (organizira: CSI) i Potraga za boljim internetom 2023.(organizira: Suradnici u učenju)

Na samom kraju sami su izradili plakate u kojima ostalu djecu i mladu upozoravaju na opasnosti i dijele dobre savjete za bolju sigurnost u virtualnom svijetu.

 

 

9. OŽUJKA 2023.

________________________________________________________________________________________________________________________

Sve je započelo još u studenom 2016. godine kao projekt koji je obuhvaćao pet županija s po jednom školom u svakoj županiji. U našoj Županiji izabrana je Osnovna škola „Dobriša Cesarić“. Projekt je pokrenut od strane Centra za nestalu i zlostavljanu djecu u suradnju s PU osječko-baranjskom, a naravno kroz cijelu edukaciju nazočili su i pripomogli naši službenici PU požeško-slavonske.

Web detektivi učenici su Osnovne škole „Dobriša Cesaarić“, Požega obučeni za prepoznavanje i prijavljivanje neprimjerenih sadržaja na Internetu.

   

Nasilje preko interneta ili engl. cyberbulling postalo je moderno. Žrtva ostaje trajno povrijeđena jer uvrede, fotografije i videozapisi ostaju trajno na internetu i svima su dostupni. Počinitelj ponekad ostane trajno anoniman što mu daje dopuštenje da bude još zločestiji i agresivniji.

Web detektivi svakako daju podršku da i dalje koristimo taj veliki i moćni medij Internet, ali odgovorno i pažljivo. Aktivno sudjeluju u suzbijanju svake vrste verbalnog nasilja među svojim vršnjacima u školi ili kod kuće, a posebno online nasilja.

 

Kroz moto Klik komunikacija, Cesarić generacija svake godine obilježavaju Dan sigurnijeg interneta kako bi svaku novu nadolazeću generaciju izvijestili o novim opasnostima.

Danas, nakon četiri godine rada imaju bogatu zbirku edukativnih materijala: plakata, videouradaka, edukativnih kvizova...

Također sudjelovali su u mnogim kampanjama („NE govoru mržnje na Internetu“), natječajima i kvizovima te tako osvajali i neke nagrade.

2018. godine održali su dvije radioemisije na lokalnom radiju Soundset Požega.

Svake godine sudjeluju i u Danima medijske pismenosti te su tako iste godine posjetili HRT u Osijeku.

Njihov najveći uspjeh do sada ostvaren je u prosincu 2018. godine kada su predstavili svoj plakat na znanstveno – stručnoj konferenciji Digitalna sigurnost i privatnost, na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, uz potporu Centara za nestalu i zlostavljanu djecu, CSI.

PLAKAT

Plakat sadrži jasne upute kako prepoznati nasilnika i kome prijaviti nasilje na internetu.

1. Zadaća naših Web detektiva je tijekom školske godine uočavati nove opasnosti digitalnog svijeta, putem svoje značke i lozinke prijavljivati neželjene sadržaje, a zatim i pripremati se za kampanju koja se provodi u svim četvrtim i petim razredima povodom Dana sigurnijeg interneta. Svojim radom, izradom plakata i videouradaka žele dati podršku svim učenicima da i dalje koristite taj veliki i moćni medij Internet, ali odgovorno i pažljivo.

2. Žele reagirati jer nasilje preko interneta ili cyberbulling postalo je moderno, a žrtva ostaje trajno povrijeđena. Uvrede, fotografije i videozapisi ostaju trajno na internetu i svima su dostupni. Počinitelj ponekad ostane trajno anoniman što mu daje dopuštenje da bude još zločestiji i agresivniji.

Ovim plakatom koji je postavljen u svakoj učionici naše škole Web detektivi daju podsjetnik i savjete učenicima kako se ponašati u slučaju cyberbulling-a.

  • PONAŠAJTE SE ODGOVORNO
  • PREPOZNAJTE Internet NASILNIKA
  • PRIJAVITE Internet NASILJE

 

Dostupni materijali za Dan sigurnijeg interneta:

 

 

  • stripovi

1. Cyberbulling 

2. Nasilje preko interneta

3. e-Nasilje

4. Cyberbulling 2

5. Strip o e-Nasilju

6. DSI priča Hope Witsell

 

Web detektivi dislajkaju mržnju, te poručuju:

 „Prijavite zlonamjerne sadržaje i prijavite nasilnike, jer Internet nasilje prisutno je 24 sata na dan.“

 

Naši Web detektivi su: Dino, David, Vjeko, Sara, Ema, René, Nika i Luka.

Voditeljica skupine Web detektiva je učiteljica informatike, Katarina Kotrla Vidić.

Stranicu uređuje: Katarina Kotrla Vidić


TELEFONSKI IMENIK ŠKOLE

 

        

 

RAVNATELJICA - 034/271-716

TAJNIŠTVO - 034/314-177

RAČUNOVODSTVO - 034/314-178  

BLAGAJNA - 034/251-547

PSIHOLOG - 034/314-175

DEFEKTOLOG - 034/314-176

PEDAGOG - 034/272-357

ZBORNICA - 034/314-174

KNJIŽNICA - 034/221-669

KUHINJA - 034/271-484

TELEFAX - 034/273-655

PŠ NOVA LIPA - 034/238-255

 

 

 

ŠKOLSKI LIST
OGLASNA PLOČA
Društvena mreža

Medaljica Cesarica

    

    MEDALJICA CESARICA

TRAŽILICA


Napredno pretraživanje
Traži
e-Dnevnik

BUS BUS

   RASPORED PRIJEVOZA

Priloženi dokumenti:
slavonijabus.pdf
RED VOZNJE LINIJE.doc

ŠKOLSKA KUHINJA

   

               

           

 JELOVNICI

LEKTIRA

E-UPISI

UPISI U SREDNJU
Kalendar
« Kolovoz 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Korisni linkovi



CMS za škole logo
Osnovna škola "Dobriša Cesarić" Požega / Slavonska 8, HR-34000 Požega / os-dcesaric-pozega.skole.hr / ured@os-dcesaric-pozega.skole.hr
preskoči na navigaciju