INFORMATIKA – znanje ili igra?
Autor: Katarina Kotrla Vidić, 14. 6. 2023.
Ovo školsko istraživanje nastalo je nakon devet mjeseci redovne nastave informatike za učenike 5. razreda. Kako znamo, nastava informatike u nižim razredima (1. -4. razreda) izborna je nastava i nisu svi učenici obvezni pohađati istu. No, u 5. razredu situacija se mijenja kada svi učenici, sa predznanjem ili bez njega dolaze na nastavu. Učenici su ispunjavali sličnu anketu 2 puta, u rujnu (na početku nastavne godine) i lipnju (na kraju nastavne godine). U rujnu je ispitano 53 učenika, dok u lipnju 59. Postotni izračun je približan, vršen na 56 ispitanika. Istraživanju je pristupilo 90% učenika 5. razreda naše škole, 37% djevojčica, te 53% dječaka. Istraživanje je bilo anonimno.
Cilj je bio ispitati učenike o njihovim trenutnim digitalnim sposobnostima, navikama, predznanju i željama na početku 5. razreda. Učiteljica je tako dobila uvid o njihovim interesima, te smjernice po kojima će razvijati njihove digitalne kompetencije u nastavi i online okruženju.
Važno je napomenuti da 70% učenika koji pohađaju nastavu informatike smatra da su im informatička znanja i digitalne kompetencije stečene tijekom pohađanja nastave informatike (1. – 5. razreda) pomogle u snalaženju u online okruženjima, te i u drugim nastavnim predmetima. Isti postotak bio je na početku i na kraju nastavne godine.
Rujan 2022.
Lipanj 2023.
Zanimalo nas je i ponešto o navikama koje učenici donose od kuće. A to je svakako igranje računalnih igrica. Naravno, za te učenike ovakav oblik nastave 5. razreda bio je razočaravajući.
Na početku 5. razreda saznajemo da 84% učenika redovito igra igrice kod kuće, 43% samo jedan sat dnevno, dok 14% koliko god želi.
Rujan 2022.
U lipnju 96% učenika izjavljuje da kod kuće igra računalne igrice, 25% samo jedan sat dnevno, dok 26% igra koliko želi.
Lipanj 2023.
Nažalost, ovaj podatak nam pokazuje da je u našim 5.-im razredima porastao broj igrača računalnih igrica. Nadamo se samo da su neke od njih i edukativnog karaktera.
35% roditelja, ponekad, zajedno sa svojom djecom zaigraju računalnu igricu kod kuće.
Kao predznanje navode kako znaju programe i alate: Bojanje, 3D bojanje, Word, PowePoint. Poznato im je Office365 okruženje i društvena mreža Yammer.
Nakon toga slijede pitanja o znanju i interesima koje učenici žele razviti na nastavi informatike.
Na početku 5. razreda 15% ispitanika potvrdilo je kako programira kod kuće, sa starijim članovima obitelji ili sami. To rade u programskim jezicima Pyhton, Scratch i mBlock. U skladu s tim, na pitanje: „Što bi najviše željeli naučiti na nastavi informatike?“, odgovor je „Programirati i izraditi računalne igrice.“
Učenici koji su iskazali želju za programiranjem, pozvani su u rad Code Cluba Cesarići gdje su mogli cijele nastavne godine kodirati i stvarati zanimljive digitalne sadržaje.
U lipnju, 21% ispitanika potvrdilo je kako programira kod kuće, u programskim jezicima Pyhton, Scratch i mBlock. Ipak na pitanje: „Što bi najviše željeli naučiti na nastavi informatike?“, popisu je dodano programiranje uz pomoć micro:bit-a. I popis želja se proširio, pa učenici osim izrade računalnih igrica žele naučiti i nešto o robotici, žele izraditi animirane prezentacije, te znati još više o micro:bitu.
Ovi rezultati su za nas zaista poticajni jer učenici iskazuju interes za rad i programiranje na različitim razinama i u različitim programima.
I za kraj saznali smo da 21% učenika želi nastaviti programirati, te ići na natjecanje, od toga 50% u kategoriji Digitalne kompetencije, te 35% u kategoriji Algoritmi. 28 učenika još nije sigurno želi li pokušati pristupiti natjecanju.
U 5.-om razredu najviše im se svidjela izrada prezentacija, te programiranje putem mikroračunala micro:bit.
Svoje znanje u 6. razredu žele proširiti programiranjem te izradom animacija.
Zaključak: Iako je igranje računalnih igrica kod naših petaša u porastu, ne treba zanemariti i svijest učenika koliko im je informatika važan obrazovni predmet, te u njemu žele i dalje napredovati i biti još bolji.
Sretni smo jer je u Cesariću uz igru zastupljeno i znanje. Sretno petaši.
Istraživanje na razini škole
Katarina Kotrla Vidić, učiteljica informatike u 5. razredu
RAVNATELJICA - 034/271-716
TAJNIŠTVO - 034/314-177
RAČUNOVODSTVO - 034/314-178
BLAGAJNA - 034/251-547
PSIHOLOG - 034/314-175
DEFEKTOLOG - 034/314-176
PEDAGOG - 034/272-357
ZBORNICA - 034/314-174
KNJIŽNICA - 034/221-669
KUHINJA - 034/271-484
TELEFAX - 034/273-655
PŠ NOVA LIPA - 034/238-255
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Znanost |
> AZOO |
> MZOŠ |
> NCVVO |
> Wikipedia |
> ENCIKLOPEDIJA |
> e - KNJIŽNICA |
> LEKTIRA |
BRZO TRAŽENJE... |
> HRABRI TELEFON |
Dnevni tisak |