preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Dobriša Cesarić" Požega

 > Naslovnica
Vijesti

Poezijom i plesom do realizacije 14. po redu Školskog projekta Cesarić u Cesariću

Autor: Blanka Đimoti Zima, 18. 2. 2019.

Svečanim kulturno-umjetničkim programom učenici i djelatnici OŠ „Dobriša Cesarić“ obilježili su završni dio realizacije 14. po redu Školskog projekta Cesarić u Cesariću. Ovogodišnja tema - Glazba i ples rezultirala je povezivanjem  poezije, riječi  s plesom, pokretom. Ovim putem posebna zahvala ide  trima vrsnim plesnim pedagoginjama gospođi Marini Mihelčić, gospođi Ilijani Lončar i gospođici Kristini Novak koje su svojim znanjem i umjetničkim dodirom unijele trag plesne umjetnosti u projekt te KUD-u Požeška dolina koje  njegujući kod učitelja izvorne plesove spašava od zaborava ljepotu tradicijske umjetnosti. Četrnaest godina rada u kulturno-umjetničkom projektu zadužilo je i učenike i djelatnike škole, brojne vanjske suradnike te su izuzetno ponosni i nadaju se da će i dalje u tome ustrajati, te lik i djelo Dobriše Cesarića prezentirati na što kreativniji način, povezujući različite umjetnosti.

Kako učenicima približiti Cesarićevu poeziju kroz rad u  tridesetak različitih izvannastavnih aktivnosti?

Cesarićevo pjesništvo, neizrecivo mudro i lijepo u skladu svoje jednostavnosti, poziva svakog čitatelja pristupiti povorci zanesenih tragača  za istinom i ljepotom. Čitajući Cesarićevu poeziju, učenici idu korak više stvarajući nešto novo zajedno sa svojim mentorima. Rad u različitim izvannastavnim skupinama koje škola njeguje vodi razvoju posebnih talenata. Iako se djeca s poezijom susreću vrlo rano, vrlo rano je i napuštaju. Otkrivajući ostale vrste dječje književnosti nestaje interes za poeziju, kao da ju prerastu i ne obraćaju pozornost na nju. Nadalje, odrasli svojim nametanjem poezije mogu dovesti do toga da ju dijete odbaci u potpunosti. U suvremenome društvu djeca su zakinuta u svojim osjetilnim iskustvima jer ih odrasli često sputavaju i ograničavaju u njihovu djelovanju. Kao mentori, profesori, učitelji, a prvenstveno odgajatelji nastojimo učenicima približiti sve vrste umjetnosti, a najzanimljiviji je onaj trenutak projektnih aktivnosti kada učenici čitajući Cesarića osmišljavaju nešto novo, originalno, izjavila je voditeljica projekta Blanka Đimoti Zima, prof. hrvatskog jezika i književnosti.

Sinergija projektnih aktivnosti

         Branka Lukić Cesarik, školska psihologinja je tijekom studenog i prosinca u svim sedmim razredima, u okviru aktivnosti  „Uhvati ritam“ održala ciklus radionica s ciljem poticanja učenika na samoregulirano učenje.  Tijekom aktivnosti vezanih uz planiranje učenja, učilo se kako planirati kraće i duže pauze tijekom učenja. U razdoblju između 21. i 23. siječnja 2019. godine održana je „bonus radionica“ u kojoj je naglasak stavljen na aktivnosti koje se mogu prakticirati u pauzama i na njihov utjecaj na proces učenja. Interaktivno predavanja je potaklo učenike da progovore o aktivnostima koje provode tijekom pauza u vrijeme učenja. Pokazalo se da učenici pauze koriste kako bi se razgibali, prošetali, popili čašu vode, porazgovarali s prijateljima, slušali omiljenu glazbu, a znaju i zaplesati. Nakon spoznaje da ples obuhvaća više moždanih funkcija odjednom: kinetičku, racionalnu, mišićnu i emocionalnu što dodatno povećava živčanu povezanost i jača mentalnu snagu i budnost zaključeno je da ples pozitivno utječe na našu pažnju, pamćenje, brzinu razmišljanja, tj. na cjelokupni proces učenja. Kvalitativnom analizom učeničkih odgovora pokazalo se da više plešu djevojčice, da ih je polovina plesalo na prigodnim zabavama (svatovi, rođendani..), a većina ih spontano zapleše kada ih nitko ne gleda. S ciljem uklanjanja straha od plesa pred drugima proveden je tečaj osnovna tri pokreta hip-hop plesa, korištenjem snimke objavljene na internetu:  https://www.youtube.com/watch?v=ujREEgxEP7g.  Radionica je završena spontanim plesom uz pjesmu „Uhvati ritam“ (Parni valjak) i prijedlog da spontanim plesom na istu pjesmu  ispratimo sudionike završne priredbe projekta „Cesarić u Cesariću“.  45,6% učenika se izjasnilo da su spremni sudjelovati samo pljeskanjem u ritmu pjesme, a 54,4% je spremno slobodno i spontano plesati. Vijeće učenika je na svojoj sjednici od 25. siječnja 2019. godine prihvatilo prijedlog da se spontanom plesu na pjesmu „Uhvati ritam“ u na glavnom ulazu pridruže svi učenici prve smjene.

 

Dobriša Cesarić kroz riječi, glazbu i pokret – literarno-likovna radionica

U okviru projektnih aktivnosti održana je i jedna zanimljiva radionica koja je okupila učenike viših razrednih odjela. Vodila ju je gospođa Julija Vejić, prof. hrvatskog jezika i književnosti. Započela je kvizom znanja o Cesariću, potom je slijedilo kratko predavanje o pjesniku. Nakon izlaganja učenici su  bili podijeljeni u skupine. Rad u skupinama je bio zamišljen na više razina težine primjereno dobi učenika. Po završetku skupnog rada, predviđeno je prezentiranje učeničkih radova.  Radionica je završila "plesnom" igrom. Radionici su nazočile Klara Šarčević, profesorica hrvatskog jezika,  predstavnica Uredništva za hrvatski jezik i književnost izdavačke kuće Profil klett.

Kreativne i likovne skupine osmislile su vizualni identitet škole te uredile brojne panoe i postave u školi. Sudjelovali su svi učenici zajedno sa svojim učiteljicama i učiteljima. Učiteljica razredne nastave Snježane Matić Potočnjak i učiteljica likovne kulture Lidije Romić zajedno sa svojim učenicima osmislile su glavne panoe. 

Romanom Stepenice do neba Ivana Adlešić Pervan oduševila Cesariće

Jedna od projektih aktivnosti svakako je  susret s  odabranim književnikom i predstavljanje učenicima nove knjige. Svake godine to je uvijek netko drugi, a ove godine gošća Cesarićima bila je Ivana Adlešić Pervan koja je predstavila svoj prvi roman “Stepenice do neba”. Riječ je o duhovitoj i vješto ispripovijedanoj priči o odrastanju pisanoj u formi dnevnika, a susret s autoricom bio je jednako tako zanimljiv i zabavan. Ivana Adlešić Pervan učenicima je ispripovijedala kako su izgledali njezini školski dani, kako likovi iz istoimene priče imaju brojne zajedničke osobine s njezinim razrednim kolegama te nam kroz razgovor o sadržaju i naslovu romana otkrila i svoju veliku ljubav prema glazbi. Naime, njezin prvi roman “Stepenice do neba” dobio je naslov prema pjesmi “Stairway to Heaven” kultnog Led Zeppelina. Mnogi od učenika nisu nikada čuli za navedenu pjesmu i ne slušaju rock and roll, a Ivanin nastup i pristup ih je toliko šarmirao pa su rekli da će kad dođu doma poslušati istu pjesmu. Ivanin je cilj ustvari i bio zainteresirati ih za dobru glazbu i dobru knjigu tako da je druženje završilo vrlo uspješno.

Zanimljivo je da su događaji iz romana dobrim dijelom stvarni, oni koje je i sama autorica doživjela u srednjoj školi. O tome govori i sama autorica:  Ivan je preslika recimo mene, kakva sam bila u srednjoj školi i kakve sam ja probleme imala, prema tome kako s moje trojke do kraja godine doći na peticu. Iz škole imam dogodovštine, pa kad sam čitala dijelove romana učenicima i poslije im rekla da mi se to zaista dogodilo, bilo im je još zanimljivije. Knjiga je svakako poticaj čitanju, jer je duhovita i bliska onima za koje je napisana. Ona je ujedno i savjetnik za rješenje problema s kojima je Ivanovi vršnjaci susreću.

Posjet Plesnom studiju Marine Mihelčić

Učenici su zajedno sa svojim mentorima mogli posjetiti i naše poznate plesne škole koje djeluju u gradu. Učenici 2.c sa svojom učiteljicom posjetili Plesni studio Marine Mihelčić, a u sklopu projekta "Cesarić u Cesariću" i ovogodišnje teme plesa i poezije. U studiju su ih srdačno dočekale plesne pedagoginje Marina Mihelčić i Nataša Ledić. Nakon kratkog upoznavanja, voditeljica Nataša Ledić  objasnila je vrste plesa i plesnih pokreta. Naučili su i neke nove pokrete zagrijavanja, istezanja mišića. Tada su učenici zaplesali Zumbu, te osmislii koreografiju uz odlične ritmove pjesme Havana na na na, naravno uz instruktoricu plesa. Učenici su se baš dobro zabavili i naplesali. Hvala Plesnom studiju Marine Mihelčić na gostoprimstvu i nadamo se češćim posjetima.

Sudjelovali i u radionicama Umjetničke organizacije "Plesne radionice Ilijane Lončar"

Umjetničku organizaciju "Plesne radionice Ilijane Lončar"  posjetili su i punih sat vremena predano plesali i igrali se učenici 2. razreda učiteljice Snježane Matić Potočnjak. Oduševili su me svi do jednog svojom spontanošću i otvorenošću, iako je za većinu njih bilo potpuno novo upoznavanje raznih pristupa kretanju i međusobnoj suradnji. Posebna pohvala svim dečkima koji su bili u velikom broju, izjavila je Ilijana Lončar, voditeljica Umjetničke organizacije.  

Glazba, poezija  i ples su tri segmenta u vrlo prijateljskoj, ali ne i nužnoj vezi jer možete plesati na  šum, na ritam, na tišinu, tj. svoju unutarnju glazbu koja je za druge nečujna. Plesom se misli i osjećaji katkada mogu izraziti bolje nego riječima. Moglo bi se reći da se ples obraća našim očima onako kako se glazba obraća našim ušima. Ipak, može doći i do zabune jer ima toliko različitih vrsta plesa. Želja za ritmičkim pokretom i plesnim izričajem, prirođena je svakome ljudskom biću. Ples omogućuje čovjeku opuštanje i rušenje barijera koje ga koče u komunikaciji svakodnevnoga života.. Poseban cilj plesnih struktura kod djece mlađe školske dobi jest razvijanje estetske kulture pokreta povezivanjem raznolikih struktura gibanja s elementima glazbenoga izražavanja. Na taj se način djecu uvodi u različite forme plesa kao specifičnog oblika čovjekova motoričkoga izražavanja.

 

Kako su se Cesarići snašli u Plesnom laboratoriju?

Učenici petih  razreda  i literarno-novinarska skupina imali su priliku sudjelovati u Plesnom laboratoriju- plesnoj radionici koju je osmislila Kristina Novak, plesna pedagoginja i voditeljica Plesnog studija ARTINA. Glazba, poezija i ples su tri segmenta u vrlo prijateljskoj, ali ne i nužnoj vezi jer možete plesati na šum, na ritam, na tišinu, tj. svoju unutarnju glazbu koja je za druge nečujna. Plesom se misli i osjećaji katkada mogu izraziti bolje nego riječima. Moglo bi se reći da se ples obraća našim očima onako kako se glazba obraća našim ušima. Ipak, može doći i do zabune jer ima toliko različitih vrsta plesova. Želja za ritmičkim pokretom i plesnim izričajem, prirođena je svakome ljudskom biću. Ples omogućuje čovjeku opuštanje i rušenje barijera koje ga koče u komunikaciji svakodnevnoga života. Izvrsna plesna radionica pod stručnim vodstvom plesnog pedagoga oduševila je Cesariće te su izrazili želju za još pokojim satom koji će povezati ove tri umjetnosti. Primjenjujući plesne strukture u radionici, koristeći se primjerenim metodama rada i strategijama poučavanja, poticao se kod učenika pravilno držanje tijela, osvješćivanje motoričkih sposobnosti: koordinacije, snage, brzine, gibljivosti, preciznosti i ravnoteže. Poseban cilj plesnih struktura kod učenika bio je razvijanje estetske kulture pokreta povezivanjem raznolikih struktura gibanja s elementima glazbenoga izražavanja. Na taj se način učenike uvodi u različite forme plesa kao specifičnog oblika čovjekova motoričkoga izražavanja. Pokret je postao neiscrpno sredstvo čovjekova fizičkoga izražavanja koji svojom formom i kompozicijom omogućuje beskonačan broj različitih plesnih izričaja.

Završna kulturno-umjetnička svečanost

Brojni uzvanici, roditelji i učitelji 31. siječnja u  Gradskom kazalištu Požega popratili su program završne svečanosti Školskog projekta „Cesarić u Cesariću“. U programu su se predstavile literarna, dramska, recitatorska, plesna, scenska, ritmička skupina, veliki i mali zbor,  plesne škole i članovi KUD-a Požeška dolina. Naša škola s ponosom nosi njegovo ime i kao Cesarići već 14 godina zaredom provodimo projekt Cesarić u Cesariću. Čitajući Cesarićevu poeziju u sklopu projekta, nametale su nam se različite teme, od Slavonije, prijateljstva, znanja ,putovanja, domoljublja, ljubavi, a u nekoliko posljednjih godina poeziju povezujemo s glazbenom i likovnom umjetnosti, izjavila je ravnateljica škole Zvjezdana Krip.

 




TELEFONSKI IMENIK ŠKOLE

 

        

 

RAVNATELJICA - 034/271-716

TAJNIŠTVO - 034/314-177

RAČUNOVODSTVO - 034/314-178  

BLAGAJNA - 034/251-547

PSIHOLOG - 034/314-175

DEFEKTOLOG - 034/314-176

PEDAGOG - 034/272-357

ZBORNICA - 034/314-174

KNJIŽNICA - 034/221-669

KUHINJA - 034/271-484

TELEFAX - 034/273-655

PŠ NOVA LIPA - 034/238-255

 

 

 

ŠKOLSKI LIST
OGLASNA PLOČA
Društvena mreža

Medaljica Cesarica

    

    MEDALJICA CESARICA

TRAŽILICA
e-Dnevnik

BUS BUS

   RASPORED PRIJEVOZA

Priloženi dokumenti:
slavonijabus.pdf
RED VOZNJE LINIJE.doc

ŠKOLSKA KUHINJA

   

               

           

 JELOVNICI

LEKTIRA

E-UPISI

UPISI U SREDNJU
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Korisni linkovi



CMS za škole logo
Osnovna škola "Dobriša Cesarić" Požega / Slavonska 8, HR-34000 Požega / os-dcesaric-pozega.skole.hr / ured@os-dcesaric-pozega.skole.hr
preskoči na navigaciju