Vukovar 2015. – Grad stradalnik njeguje vrijednosti mira
Autor: Sandra Halt-Ćuže, 13. 4. 2015.
Terenska nastava za sve 8. razrede osnovnih škola zamišljena je kao pilot projekt i održava se pod okriljem Ministarstva obrane RH koje ju sponzorira. Cilj je kroz posjete lokalitetima obrane i stradanja Vukovara podići razinu svijesti u novim naraštajima o značenju i vrijednosti Domovinskog rata te dimenziji koju je Vukovar dao ukupnoj obrani Hrvatske.
Dana 10. i 11. travnja i naša škola s razrednicima; Sandra Halt-Ćuže, M. Hein, G. Njavro i K. Pavličević, V. Tadić, i ravnateljicom Z. Krip održala je terensku nastavu u Vukovaru.
Vrijeme nas je poslužilo pa smo u dva predivna dana obišli više punktova i poslušali ukupno 4 predavanja i posjetili više lokaliteta. (Gradski muzej Vukovara, Križ na ušću Vuke) i bojišnica.
Hodajući ulicama tog pitomog pitoresknog grada ne da se naslutiti koju je tešku borbu iznio u teških 95 dana opsade te kobne 1991. Ulice se šire unedogled a pod zrakama proljetnog sunca voćke u cvatu odišu miomirisom. Mir je.
A koliko teško je mir stečen prikazali su nam predavači pri Pastoralnom centru pod temom „Domovinski rat“ i „ Bitka za Vukovar“. Vojnički razrađeno do posljednjeg detalja izgovoreno stručnim a opet bliskim jezikom prvo predavanje naša predavačica završila je stihovima pjesme Drage Ivaniševića „Hrvatska“: …te ja kao Hrvat brat sam sviju ljudi,“ i tako prenijela osnovnu ideju obrane. To je bio rat da bismo postigli mir i živjeli u svojoj zemlji kao braća sviju ljudi. Drugim predavanjem bojnik Ivanković, s 25 godina staža prikazao je vojnu strategiju obrane grada te izdvojio najveće heroje; Marka Babića (savladao 14 tenkova u ratu), Blagu Zadru-zapovjednika obrane, čiji su grobovi jedini zasluženo izdvojeni na Memorijalnom groblju Vukovara.
U Gradskom muzeju, dvorcu obitelji Eltz, na tri kata prostire se sva raskoš i civilizacija vukovarskih nalazišta koja svjedoče o staroj kulturi kao i Vučedolska golubica koja datira iz 2000. pr.Kr. Za taj dio jedina je zamjerka izdvojeno premalo vremena jer ga zaista treba doživjeti.
2. DAN
Poučni dio o naoružanju i ponašanju u susretu s minama različitih vrsta održao je bojnik Ivanković u vojarni na simuliranom bojištu. Djeca su oduševljeno skakala s tenka na brod ispod MIG-a u rovove na tenkovska gnijezda. Njihove se oči razrogačile a energija podigla.
Trpinjska cesta, bolnica, memorijalno groblje, ovčara, hangar masovna grobnica – krvavi tužni punktovi rata na kojima je mnogi mladi heroj ostavio život na oltar Domovine. Osmaši su s dostojanstvom i poštivanjem poslušali tužne podatke koji su dio suvremene hrvatske povijesti te se na grobnici i Memorijalnom groblju poklonili i zapalili vječna svjetla.
Bolno prisjećanje sudionika borbi i bivšeg logoraša, Vjerana (___) koji je kao 27godišnji mladić proveo 9 punih mjeseci u logoru sve nas je dirnulo.
U školi mira nakon ručka bojnik Patrik Ćavar objedinio je bitne smjernice u kojima nakon Vukovar i oni i svi mi trebamo graditi i njegovati vrijednosti mira.
Zaključno, shvatili smo da su ljudi koji su patili u stanju razumjeti tuđu patnju. Ljudi koji su jednom poveli bitku i dobili rat sada vode najvažniju; za mir. U takvom ozračju danas živi Vukovar, njegovi ratnici i radnici grade a voćke cvjetaju šireći opojan miomiris. Miris mira.
Piše: Sandra Halt-Ćuže
Fotografija: Kristina Pavličević
RAVNATELJICA - 034/271-716
TAJNIŠTVO - 034/314-177
RAČUNOVODSTVO - 034/314-178
BLAGAJNA - 034/251-547
PSIHOLOG - 034/314-175
DEFEKTOLOG - 034/314-176
PEDAGOG - 034/272-357
ZBORNICA - 034/314-174
KNJIŽNICA - 034/221-669
KUHINJA - 034/271-484
TELEFAX - 034/273-655
PŠ NOVA LIPA - 034/238-255
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Znanost |
> AZOO |
> MZOŠ |
> NCVVO |
> Wikipedia |
> ENCIKLOPEDIJA |
> e - KNJIŽNICA |
> LEKTIRA |
BRZO TRAŽENJE... |
> HRABRI TELEFON |
Dnevni tisak |