Angela Paukner i Franka Kronšteter, učenice 7.b razreda i njihova mentorica profesorica hrvatskog jezika Blanka Đimoti Zima predstavili su našu školu na 49. Školi stvaralaštva, 35. Novigradskom proljeću u Novigradu od 29. ožujka do 5. travnja. Škola je u organizaciji Ministarstva znanosti i obrazovanja, Agencije za odgoj i obrazovanje te Škole stvaralaštva “Novigradsko proljeće”, a priređivač je Osnovna škola – Scuola elementare RIVARELA, Novigrad – Cittanova. Rad učenika i mentora pažljivo prate i podupiru predstavnici Ministarstva kulture i Agencije za odgoj i obrazovanje. Organizacijski odbor u sastavu: Mirela Barbaroša-Šikić, prof., viša savjetnica za hrvatski jezik, AZOO, Davorka Parmač, prof., voditeljica Centra izvrsnosti Grada Novigrada, Miroslav Mićanović, prof., voditelj Odsjeka zajedničkih poslova, AZOO i Maja Zrnčić, prof., voditeljica programa Ruksak (pun) kulture, Ministarstvo kulture i medija i ove godine priredili su izniman program za sudionike. Rad učenika i mentora u radionicama podržala je i ministrica kulture i medija dr.sc. Nina Obuljen Koržinek koja je izrazila oduševljenje rezultatima rada. Izuzetno smo ponosni što smo i ove godine mogli predstaviti našu školu kroz jezično-umjetničke projekte i aktivnosti koje provodimo.
Novigradsko proljeće sedmodnevni je program koji okuplja darovite učenike i njihove mentore diljem Hrvatske. Ovaj projekt značajan je za razvoj djece, obrazovanje i kulturu. Upravo ove godine Novigradsko proljeće obilježava svoju 35. obljetnicu. Ova škola za potencijalno darovite, iznimno motivirane i kreativne učenike u jezično-umjetničkom području radionički je sedmodnevni program sa zajedničkom temom u svim radionicama.
Ovogodišnja tema bila je Putovanje. Ono najbitnije što škola promiče je: zajedništvo, suradnja, stvaralaštvo i korelacija koji su ostali prisutni svih ovih godina koliko sudjelujemo u Novigradskom proljeću. Mladima je potrebno pružiti okruženje u kojemu mogu rasti i razvijati svoje talente. Novigradsko proljeće jedno je od rijetkih prilika za talentirane učenike da se izražavaju te da njihov rad bude cijenjen. U radu se potiču različitosti, potiče se na rad pozitivnim i ohrabrujućim riječima, svaka pogreške gledana je kao prostor za napredak, a ne kao propust. Uspjeh se prati individualno. Novigradsko proljeće može biti samo uzor svima koji se u bilo kojem aspektu bave darovitim i kreativnim učenicima. Kod mentora se također razvija fleksibilnost, razumijevanje, intuicija, empatija, vještine prezentacije, slušanje i promatranje. Naše učenice su se rado uključile u sve planirane aktivnosti, bile su vrlo motivirane i zainteresirane. Učenici se većinom odlučuju za neformalnije oblike učenja i stjecanja vještina. Izazov ovakvog rada s darovitima ima svoju vrijednost u obliku neizmjernog zadovoljstva u gledanju napretka učenika. Cilj je dodatno razvijanje praktičnih vještina i produbljivanje znanja kroz projektne zadatke, razvoj socijalnih vještina: suradnju, komunikaciju, samopredstavljanje, međuvršnjačku i međugeneracijsku podršku i jačanje empatije, solidarnosti i tolerancije. Vrlo su bitni i razvoj istraživačke znatiželje i kritičko mišljenje. Novigradsko proljeće je primjer mrežnog centra suradnje i jačanje kapaciteta za rad s darovitima. Škola stvaralaštva “Novigradsko proljeće” je priznata kao važan centar darovitosti u Europi. Svima u sjećanju svakako će ostati posebno emotivno svečano otvaranje i zatvaranje Novigradskog proljeća koje je upriličeno u popularnom CMIKU, suvremenom multimedijalnom centru, koncert u crkvi svetog Pelagija, snimanje milenijske fotografije, druženje s pjesnikom Enesom Kiševićem, susret i razgovor s ministricom kulture i medija dr.sc. Nina Obuljen Koržinek, rad s priznatim umjetnicima kao i brojna nova prijateljstva.



