Na temelju članka 58. stavka 2. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi („Narodne novine”, broj 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 136/14, 152/14, 7/17, 68/18, 98/19, 64/20, 151/22 i 56/23) te članka 58 Statuta Osnovne škole „Dobriša Cesarić“ Požega, Školski odbor OŠ„Dobriša Cesarić”, nakon provedene rasprave na sjednicama Učiteljskog vijeća, Vijeća roditelja i Vijeća učenika dana
28. ožujka 2025. donosi:
KUĆNI RED
I. OPĆE ODREDBЕ
KUĆNI RED
Članak 1.
Kućnim redom Osnovna šKola “Dobriša Cesarić” Požega, (u daljnjem tekstu: Škola) utvrđuju
se:
– pravila sigurnosti, kontrola ulaska i izlaska iz Škole i druge sigurnosne mjere
– pravila ponašanja u Školi, unutarnjem i vanjskom prostoru,
– pravila međusobnih odnosa učenika,
– pravila međusobnih odnosa učenika i radnika Škole,
– radno vrijeme,
postupanje prema imovini,
– druga pitanja od važnosti za rad Škole.
Članak 2.
Odredbe ovog Kućnog reda odnose se na sve osobe za vrijeme njihova boravka u školskim
prostorima.
Članak 3.
(1) S odredbama ovoga Kućnog reda razrednici su dužni upoznati učenike i njihove roditelje
odnosno skrbnike.
(2) Ovaj Kućni red ističe se na vidljivom mjestu u Školi i na mrežnoj stranici Škole.
Članak 4.
Izrazi u ovom Kućnom redu navedeni u muškom rodu neutralni su i odnose se jednako na
muške i ženske osobe.
II. PRAVILA SIGURNOSTI, KONTROLA ULASKA I IZLASKA U ŠKOLU I DRUGE
SIGURNOSNE MJERE
Članak 5.
Ravnatelj i radnici Škole dužni su skrbiti za siguran boravak i rad u Školi te poduzimati
odgovarajuće mjere sigurnosti u skladu s propisima, uputama, obavijestima nadležnog
ministarstva i internim aktima Škole.
Članak 6.
Mjere sigurnosti iz članka 5. ovoga Pravilnika provode se:
– kontrolom ulaska i izlaska iz Škole prema Protokolu o kontroli ulaska i izlaska u školskim
ustanovama te uputama odnosno odlukama ravnatelja kojima su određene mjere, način i
izvršitelji provedbe,
– određivanjem ulazaka i izlazaka učenika tijekom odmora učenika,
obaveznom prethodnom najavom roditelja i drugih posjetitelja prije dolaska u Školu, osim u
opravdanim i hitnim slučajevima kada je moguć ulazak u Školu prema odobrenju ravnatelja ili
ovlaštene osobe od strane ravnatelja,
– donošenjem i primjenom Plana sigurnosti Škole kojim će biti definirane potrebne mjere
sigurnosti određene na temelju Procjene postojećeg stanja i analize rizika,
– kontinuiranim i pravodobnim informiranjem roditelja i učenika o mjerama sigurnosti,
– obveznim provođenjem simulacije evakuacije i drugih kriznih situacija najmanje dva puta
godišnje,
– formiranje i rad školskog sigurnosnog tima za evaluaciju i analizu odnosno predlaganje
poboljšanja mjera sigurnosti, suradnjom s osnivačem, policijom, vatrogascima, liječničkim timovima i drugim relevantnim
dionicima,
drugim mjerama koje se provode u skladu s aktualnom situacijom, propisima, uputama
obavijestima ravnatelja odnosno drugih relevantnih institucija.
Članak 7.
(1) Za vrijeme radnog vremena u Školi poslove dežurstva s učenicima obavljaju učitelji u
skladu s odlukom o tjednom i godišnjem zaduženju kao ostale poslove koji proizlaze iz
neposrednog odgojno obrazovnog rada.
(2) Mjesto, trajanje i raspored dežurstava s učenicima određuje ravnatelj.
(3) Raspored dežurstava s učenicima učitelja objavljuje se na oglasnoj ploči Škole.
Članak 8.
Osim dežurstva iz članka 7. ovog Pravilnika poslove dežurstva prema potrebi obavlja i
tehničko osoblje prema odluci ravnatelja kojom se određuju mjesto, način, trajanje i raspored dežurstva.
Članak 9.
Na oglasnoj ploči Škole i drugom vidljivom mjestu u Školi istaknuti su telefonski brojevi
policije, vatrogasaca, hitne pomoći i Državne uprave za zaštitu i spašavanje.
III. PRAVILA PONAŠANJA U ŠKOLI, UNUTARNJEM I VANJSKOM PROSTORU
Članak 10.
Radnici i učenici Škole dužni su kulturno se odnositi prema roditeljima i drugim osobama koje
borave u Školi.
Članak 11.
U prostoru Škole i školskog okoliša zabranjeno je:
– korištenje mobitela i ostalih mobilnih uređaja osim u nastavne svrhe u skladu s Protokolom
o načinu korištenja mobitela i ostalih mobilnih uređaja u OŠ „Dobriša Cesarić”.
– promidžba i prodaja proizvoda koji nisu u skladu s ciljevima odgoja i obrazovanja,
– pušenje,
– pisanje po zidovima i inventaru Škole,
– bacanje papira, žvakaćih guma i slično izvan koševa za otpatke,
– unošenje i konzumiranje alkohola, narkotičkih sredstava, psihoaktivnih tvari i slično,
unošenje sredstava, opreme i uređaja koji mogu izazvati požar ili eksploziju,
– nošenje oružja,
– unošenje predmeta koji mogu izazvati ozljedu (nožići, odvijači, britvice i sl.), osim potrebnog
nastavnog pribora,
– igranje igara na sreću i sve vrste kartanja,
unošenje tiskovina nepoćudnog sadržaja,
– bez odobrenja ravnatelja dovesti učenike druge škole i druge osobe,
– dovođenje životinja u prostorije i okoliš Škole bez odobrenja ravnatelja škole,
– svi oblici psihičkog i fizičkog nasilja i drugi oblici neprimjerenog ponašanja.
Članak 12.
(1) U prostorima Škole zabranjeno je svako neovlašteno audio i/ili video snimanje radnika
Škole, učenika, roditelja/skrbnika i ostalih osoba, bez njihovog znanja i odobrenja.
(2) Ravnatelju Škole mora se najaviti svako audio i/ili video snimanje, a snimanje se može
obavljati uz odobrenje ravnatelja i suglasnost osoba iz stavka 1. ovoga članka te roditelja za
učenike.
Članak 13.
(1) U Školi je svakome zabranjeno izražavanje diskriminacije na osnovi rase, etničke
pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili
socijalnog podrijetla, imovnog stanja, članstva u građanskim udrugama, obrazovanja,
društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta,
genetskog nasljeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije.
(2) U Školi je zabranjen svaki oblik nasilja, izražavanja neprijateljstva, nesnošljivosti
drugog neprimjerenog ponašanja.
ili
(3) Osobe koje se ponašanju suprotno stavcima 1. i 2. ovoga članka treba upozoriti na
neprimjerena ponašanja i zamoliti ih da napuste prostor Škole. U slučaju da ne postupe tako
treba pozvati policiju.
(4) Učenicima koji se ponašaju suprotno stavcima 1. i 2. ovoga članka izriču se pedagoške
mjere odnosno postupa u skladu s propisima.
Članak 14.
(1) Učenici mogu boraviti u Školi samo u vrijeme određeno za nastavu i ostale oblike
odgojno-obrazovnog rada.
(2) Učenik je dužan doći u Školu najkasnije pet minuta prije početka nastave, a napustiti
Školu najkasnije 15 minuta nakon završetka školskih obveza.
Članak 15.
Učenik je dužan:
– kulturno se ponašati za vrijeme boravka u Školi i izvan nje,
– uvažavati i poštovati drugoga te pružiti pomoć ako je potrebno,
učiteljima i drugim radnicima Škole, – njegovati humane odnose među učenicima,
– održavati čistima i urednima prostore Škole,
dolaziti uredan u Školu i primjereno obućen,
– mirno ući u učionicu najmanje pet minuta prije početka nastave i pripremiti se za rad,
čuvati imovinu koju koristi te imovinu drugih učenika i radnika Škole,
– poštovati pravila školskog života i rada,
– čuvati i oplemenjivati školski okoliš,
– ne unositi predmete u školu kojima bi mogao remetiti nastavu i ugrožavati sigurnost u
razredu ili Školi
– pridržavati se pravila Protokola o načinu korištenja mobitela I ostalih mobilnih uređaja u
Osnovnoj školi “Dobriša Cesarić” Požega
Članak 16.
(1) Na znak za početak nastave učenici su obvezni biti na svojim mjestima i pripremiti pribor
za rad.
(2) Učenici koji su zakasnili na nastavu, trebaju tiho ući u učionicu i ispričati se učitelju.
Članak 17.
(1) Tijekom nastave učenici ne smiju razgovarati, šaptati, dovikivati se, prepirati i šetati po
razredu. Učenik koji želi nešto pitati ili priopćiti, treba svoju namjeru pokazati dizanjem ruke.
(2) Učenik kojega je učitelj prozvao, dužan je ustati.
(3) Na nastavi učenik ne smije koristiti laptop, mobitel i druge slične uređaje osim ako je to
prethodno odobrio učitelj.
Članak 18.
(1) U razrednom odjelu tjedno razrednik određuje dva redara prema abecednom redoslijedu.
(2) Redari obavljaju sljedeće zadatke:
-pripremaju učionicu za nastavu, brišu ploču i donose prema potrebi nastavna sredstva i
pomagala,
-prijavljuju učiteljima početkom svakoga nastavnog sata nenazočne učenike,
-izvješćuju o nađenim predmetima učitelja, a predmete (knjige, bilježnice, olovke, odjeću,
nakit i slično) odnose na za to određeno mjesto u Školi,
-izvješćuju predmetnog učitelja o oštećenjima koja su zatečena po ulasku u razred,
-nakon završetka nastave posljednji napuštaju učionicu uz prethodnu provjeru ispravnosti
učionice, oštećenja zidova, klupa, stolica i drugog inventara, a o uočenim oštećenjima
izvješćuju predmetnog učitelja.
(3) Učenika koji se ne pridržava reda, redar je dužan prijaviti dežurnom učitelju.
Članak 19.
(1) Učenici imaju pravo na veliki odmor i male odmore između nastavnih sati.
(2) U prvoj smjeni zbog potreba prehrane učenika, odmori između prvog i drugog, drugog
trećeg, te trećeg i četvrtog sata traju po 10 minuta, a ostali su mali odmori po 5 minuta.
U drugoj smjeni odmori između drugog i trećeg sata i trećeg i četvrtog sata traju 10 minuta,
a ostalo su mali odmori.
(3)Za vrijeme odmora od 10 minuta svi učenici škole objeduju u školskoj blagovaonici.
Učenici mogu objedovati samo u blagovaonici. Prije objeda učenik je dužan oprati ruke.
Za vrijeme objeda u blagovaonici mora biti red i mir. Nakon završenog objeda učenik je
dužan pribor za jelo odložiti na odgovarajuće mjesto.
IV. PRAVILA MEÐUSOBNIH ODNOSA UČENIKA
Članak 20.
U međusobnim odnosima učenici:
– trebaju se ponašati kulturno i prijateljski prema drugim učenicima Škole,
– trebaju pružati pomoć i dati primjeren savjet drugim učenicima u skladu s njihovim
mogućnostima,
dužni su omogućiti drugim učenicima iznošenje svog mišljenja,
– trebaju informirati druge učenike o događajima u Školi,
– ne smiju ometati druge učenike u učenju i praćenju nastave,
– trebaju poštovati spolnu ravnopravnost i druge različitosti.
Članak 21.
Međusobne sporove učenici ne smiju rješavati svađom i fizičkim obračunom, uvredama,
širenjem neistina i slično. U slučaju međusobnog spora učenici su dužni zatražiti pomoć
razrednika, predmetnog učitelja ili stručnog suradnika.
V. PRAVILA MEĐUSOBNIH ODNOSA UČENIKA I RADNIKA ŠKOLE
Članak 22.
(1) Učenici su dužni kulturno se odnositi prema učiteljima i drugim radnicima Škole
pozdraviti radnike Škole u školskom prostoru i izvan njega.
(2) Kod ulaska u Školu ili izlaska iz Škole učenici trebaju dati prednost starijim osobama.
Članak 23.
(1) Učenici smiju samo uz dopuštenje učitelja ili drugih radnika Škole ulaziti u zbornicu, ured
ravnatelja i tajnika.
(2) Kod ulaska u učionicu ili drugi prostor u kojemu se održava nastava, učenik treba
pokucati, a zatim tiho ući i priopćiti učitelju razlog dolaska. Zadatak odnosno obavijest zbog
koje je došao, može obaviti uz odobrenje učitelja.
Članak 24.
Učitelj ne smije za vrijeme nastave učenika poslati izvan učionice u svrhu kažnjavanja.
VI. RADNO VRIJEME
Članak 25.
Radno vrijeme Škole je od 7,00 do 20,00 sati. Prva smjena za učenike traje od 8,00 do
13,10 sati, a druga smjena od 13,30 sati do 18,35 sati.
Članak 26.
(1) Radnici su dužni dolaziti na posao i odlaziti s posla na vrijeme, prema rasporedu radnog
vremena.
(2) Evidencija radnog vremena vodi se prema pravilniku kojim je propisana evidencija radnog
vremena za radnike školskih ustanova.
Članak 27.
(1) Roditelji mogu razgovarati s učiteljima u vrijeme informacija ili u vrijeme koje odredi
razrednik, odnosno predmetni učitelj odnosno stručni suradnik uz prethodnu najavu ili na
poziv od strane Škole.
(2) Obavijest o održavanju informacija objavljena je na vidljivom mjestu u Školi te na mrežnoj
stranici Škole.
Članak 28.
Raspored radnog vremena ravnatelja, tajnika, voditelja računovodstva i stručnih suradnika
navodi se na vratima ureda.
Članak 29.
Pisani materijali, nastavna sredstva i pomagala koriste se u Školi za vrijeme radnog
vremena, a u slučaju potrebe i izvan radnog vremena i Škole samo uz odobrenje ravnatelja.
VII. POSTUPANJE PREMA IMOVINI
Članak 30.
Radnici, učenici i druge osobe koje borave u Školi, dužne su skrbiti o imovini Škole prema
načelu dobroga gospodara.
Članak 31.
(1) Radnici i učenici moraju se racionalno koristiti sredstvima Škole koja su im stavljena na
raspolaganje.
(2) Svaki uočeni kvar na instalacijama električne struje, plina ili vodovoda, grijanja ili drugi
kvar radnici su obvezni prijaviti ravnatelju, a učenici razredniku, dežurnom učitelju, ravnatelju
ili tajniku.
Članak 32.
Nakon isteka radnog vremena radnici su dužni pospremiti radne materijale, zatvoriti prozore,
isključiti električne aparate i zaključati radne prostorije.
Članak 33.
Učenici su dužni čuvati udžbenike i druga obrazovna i nastavna sredstva, a knjige posuđene
u knjižnici pravodobno neoštećene vratiti.
Članak 34.
Kod napuštanja školskog prostora radnici i učenici trebaju odnijeti svoje stvari.
Članak 35.
Učenici i druge osobe odgovaraju i nadoknađuju štetu koju učine na imovini Škole prema
Zakonu o obveznim odnosima, a radnici Škole i prema Zakonu o radu.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 36.
Ovaj Kućni red stupa na snagu dan nakon dana objave na oglasnoj ploči Škole te se u roku
od pet dana od stupanja na snagu objavljuje na mrežnoj stranici Škole i ističe na vidljivom
mjestu u Školi.
Članak 37.
Ovaj Kućni red može se mijenjati i dopunjavati samo na način i prema postupku na koji je
donesen.
Članak 38.
Stupanjem na snagu ovog Kućnog reda prestaje važiti Kućni red od 2015. godine
KLASA:003-05/15-01/04,URBROJ:2177-11-01-15-01.
Kućni red objavljen je na oglasnoj ploči Škole dana 31. ožujka 2025., a stupio je na snagu
istog dana.
KLASA: 011-03/25-02/2
URBROJ: 2177-1-23-01-25-01
Ravnateljica škole: mr.sc. Lidija Pecko
Predsjednica Śkolskog odbora: Julijana Madaj Prpić, prof.