2020-12-07 12:07:20

MJESEC BORBE PROTIV OVISNOSTI

     U razdoblju od 15. studenog do 15. prosinca u Republici Hrvatskoj obilježava se mjesec borbe protiv ovisnosti. Tim povodom smo i u našoj školi proveli brojne aktivnosti kojima smo učenike educirali i potakli na promišljanje o opasnostima i štetnim posljedicama različitih vrsta ovisnosti. Školska socijalna pedagoginja, gospođa Vlatka Medunić je u sklopu Preventivnog programa provela anketu među učenicima sedmih i osmih razreda naše škole o njihovim navikama i stavovima vezanim uz pušenje. Rezultati anketi nalaze se u prilogu.

Učiteljica biologije, Julijana Madaj Prpić, zajedno sa učenicima osmih razreda iz skupine Mladi biolozi provela je nekoliko mini radionica na temu prevencije ovisnosti. Slike i opis radionice nalaze se u nastavku.

Učiteljica biologije Tatjana Stanković s učenicima sedmih razreda na satu biologije razgovarala je pušenju i njegovim posljedica, a učenici su potom izrađivali plakate na temu ovisnosti o pušenju koje su potom prezentirali i izložili na pano.

U uvodnoj radionici koju je održala učiteljica biologije, Julijana Madaj Prpić pod nazivom „U paklu ovisnosti“ učenici osmih razreda promatrali su fotografije koje na simbolički način prikazuju osobe ovisne o sredstvima ovisnosti (djevojka koja konzumira duhanski dim, mladić u alkoholiziranom stanju) i osobe ovisne o aktivnostima koja mogu izazvati ovisnost (dječak koji cijelu noć igra računalnu igricu, osoba koja svakodnevno odlazi u kladionicu). Na temelju promatranja fotografija učenici su imali zadatak procijeniti koji su osjećaji prisutni kod osoba sa fotografija te navedene osjećaje razvrstati na pozitivne i negativne. Iako je nekoliko učenika navelo da ovisnost izaziva pozitivne emocije (osjećaj ponosa, veselje, uzbuđenje), većina odgovora bila je da su to ipak negativne emocije poput zabrinutosti, nezadovoljstva, tuge, straha, srama, nervoze i dr.

U radionici pod nazivom „Istina ili zabluda“  učenici su rješavali kviz izrađen u digitalnom alatu wordwall – u (https://wordwall.net/play/6950/701/522). Svaki je učenik imao zadatak odabrati koje su od ponuđenih tvrdnji o ovisnostima točne a koje su netočne. Najviše rasprave izazvala je tvrdnja da marihuana (canabis) nije opasna. Cilj radionice bio utvrditi imaju li učenici jasna i znanstveno utemeljena  saznanja o sredstvima ovisnosti i ovisničkim ponašanjima ili su u zabludi.

Učenicima je najzanimljivija bila radionica pod nazivom „Stop, gušim se“ u kojoj su kroz praktičan rad imali priliku saznati o štetnim posljedicama  duhanskog dima na rad pluća i zdravlje čovjeka.

U završnom dijelu rada učenici su imali zadatak predložiti aktivnosti kojima mlade osobe mogu ispuniti svoje slobodno vrijeme i izbjeći ovisnost.

Mladi biolozi Marko Budimir, Marin Klarić i Noah Odobašić iz 8. a izradili su strip (uz pomoć digitalnog alata Pixton) kojim na humorističan način prikazali svoje viđenje problema ovisnosti.

Plakati učenika sedmih razreda pod mentorstvom učiteljice Tatjane Stanković ukazuju na štetnost pušenja i posljedice koje ono može imati na naše tijelo.

Rezultati provedene ankete socijalne pedagoginje nalaze se u prilogu.


Osnovna škola "Dobriša Cesarić" Požega