2024-05-31 07:54:10

KNJIGA - NERASKIDIVI SPOJ ČITANJA I RAZGOVORA

U nekom trenutku zavoljeli smo čitanje. Jesu li tome pridonijeli novi  naslovi u našoj školskoj knjižnici ili drugačiji pristup obradi tih djela. Istražili smo koje su nas knjige inspirirale nešto više, koje bismo voljeli  čitati u slobodno vrijeme.

Izrađivali smo  umne mape, plakate, digitalne kvizove, radili istraživanja. Veliki naglasak bio je na stvaralačkom radu, pisanom i usmenom izražavanju. Učenici se više trude ukoliko su zadaci za obradu lektire kreativniji. Pročitanost lektire lako je uočljiva, a klasični zadaci u testovima  često su učenicima dosadni i odbojni. Stvaranje vlastitih priča odlična je vježba izražavanja, komunikacije, stvaranja, pisanja i poštivanja strukture teksta Knjige tada postaju svjetionici na stazi djetinjstva.

Gradili smo  mostove između stvarnosti i mašte. Postajali smo junaci vlastitih  priča. Razvijali smo maštovito razmišljanje, učenje moralnih lekcija, suočavanje sa strahovima, poticanje jezičnog razvoja, ojačavanje emocionalne inteligencije, razvijanje  kritičkog razmišljanja.

Čitanjem  proširujemo  svoj vokabular i razvijaju komunikacijske vještine. Također, suočavanje s raznim likovima, zapletima i obratima pomaže nam  u razvoju kritičkog razmišljanja potičući nas na postavljanje pitanja i analizu događaja.

Zajedničke stvaralačke aktivnosti i poziv na samostalno istraživanje, predviđanje potaknuto motivima iz knjige, vježbe zaključivanja na temelju teksta, povezivanje knjige s našim životima i iskustvima, prepričavanje po postajama, rad na tekstu, osobna karta lika, kvizovi u školskoj knjižnici ove godine obilježili su naše sate čitanja.

 


Osnovna škola "Dobriša Cesarić" Požega