2015-02-16 17:41:35 Tjedan ljubavi i pažnje Prigodna tema uz Valentinovo. Osam različitih aktivnosti (u školi i kod kuće). Uključeni svi učenici produženoga boravka. Aktivnosti podržavaju izražavanje ljubavi i pažnje prema bliskim osobama. Izrada likovnio-kreativnih radova na temu ljubav. Prigodan znak pažnje – darivati sitnicu.
Tijek aktivnosti DanUvela sam učenike u stanje opuštenosti i potakla kod njih asocijacije na temu ljubav, priprema za verbalizaciju pojma LJUBAV. Učenici sjede na tepihu u udobnom položaju zatvorenih očiju, učiteljica umirujućim glasom vodi učenikove misli prema osobi koja ih voli: Zamisli da si sada u svome domu, sa svojom obitelji...Svi ukućani su na okupu i dobro su raspoloženi... Svi međusobno razgovaraju, šale se... Sigurno je lijepo kada znaš da te tvoja obitelj voli... Lijepo ti je i kada znaš da i ti nekoga voliš... Možda postoji netko za koga misliš da ga voliš najviše na svijetu... U tvojoj blizini sigurno postoji netko tko i tebe voli najviše na svijetu... Nakon kratke emocionalne stanke učenici otvaraju oči. Slijedio je razgovor o uvodnoj temi...Na pitalje: Što je to ljubav? Učenici zapisuju odgovor na papir, zapisuju sve što im padne na pamet kao odgovor na postavljeno pitanje. Zapisane odgovore smo čitali po želji, te odabrali svatko po jedan koji im se najviše svidio. Na pripremljene papire izrezane u obliku srca prepisivali su odabranu rečenicu. DanDogovor za aktivnosti kod kuće. Odabit parova za darivanje. Učenici su trebali kod kuće odabrati, ili kupiti, jednu sitnicu koju će umotati i donijeti u petak, dan pred Valentinovo, u školu kako bi je nekome poklonili. Slučajnim odabirom formirali smo parove: Laura i Matko, Anna i Mateo, Paola i Ante, Nikolina i Lovro, Vanesa i David, Klaudija i Viktor, Marta i Noa, učiteljica Ivana i Nikola. Zadatak za parove. Razmisliti o dobrim osobinama svoga para, pomoći mu u učenju i obvezama u školi kroz ostatak radnoga tjedna. DanMeđusobno izražavanje ljubavi. Slijedio je zadatak: Učenici šetaju slobodnim prostorom učionice, na dogovoreni znak skupljaju se u kružnu formaciju na tepihu i sjedaju u krug (učiteljica se takoder uključuje). U smjeru kazaljke na satu, slijedom učenici izražavju pozitivne stavove, osobine o učeniku pokraj sebe (npr. Pokraj mene je Laura. Ti mi se, Laura, sviđaš zbog... ili Volim te zato jer si...). Učenici koji su željeli mogli su reći kako su se osjećali kada su čuli lijepe riječi o sebi. Zadatak: Dogovor o pisanju lijepih poruka svome prijatelju. Učenici koje žele mogu kod kuće napisati poruku odabranom prijatelju iz razreda o tome zašto im se sviđa ili zašto se vole s tom osobom družiti. Tijekom tjedna mogli su tu poruku (anonimnu ili potpisanu) ubaciti odabranom prijatelju u torbu, pernicu, jaknu... DanZadatak: Učenici su bojali srca koje sam nekoliko dana prije izlila u kalupe, materijal - gips i voda. Nakon što su se srca osušila slijedilo je bojanje. Odlučili smo se da ćemo pokloniti jedno obojeno srce, crvene boje, mami, a drugo tati, kao znak pažnje. Uredili smo pano u učionici i prigodno ukrasili ulazna vrata učionice.
5. Dan Zadatak: Međusobno darivanje darom koji su donijeli. U opuštenoj atmosferi, na našem tepihu, u učionici slijedilo je darivanje. Bilo je puno smijeha, zagrljaja i poneki poljubac. Prilikom darivanja trebalo je, kao i uvijek, upotrijebiti četiri čarobne riječi: IZVOLI, MOLIM, HVALA I OPROSTI. Oprosti, je bila uporijebljena samo od strane jednog učenika koji je zaboravio donijeti sitnicu, na sreću njegov par zbog bolesti nije bio u školi. Darivanje je odgođeno za jedan drugi dan. Svi smo se „rastopili“ kada je jedna učenica izjavila da dječak koji je zaboravio dar može pokloniti osmijeh ili zagrljaj. Oduševljeni njezinim prijedlogom zapljeskali smo. Slijedila je izrada poruke za roditelje. Materijal koji je bio potreban: papir u obliku srca, slamka, ljepilo i kolaž papir. Učenici će kod kuće navečer ostaviti svoje poruke svakom članu obitelji na vidljivom ili skrivenom mjestu kako bi sutradan (na Valentinovo) našli poruke. Zadatak za idući tjedan, iznošenje dojmova- kako su članovi obitelji reagirali na poruke. Učenici koji budu željeli mogu iznijeti svoje doživljaje. Ispričati nam gdje su ostavili poruku, kako su poruku našli oni kojima je namijenjena, kako su se ponašali kada su poruku pročitali. Uz pjesmu i malo plesa međusobno smo si poželjeli sretno Valentinovo te zadovoljni otišli svojim domovima.
Ivana Marić, dipl. učiteljica
|
Osnovna škola "Dobriša Cesarić" Požega |